Pagina's

donderdag 13 december 2012

Winter

foto's:weheartit.com


Sinds de herfst heb ik het ontzettend druk met mijn stage, het werk bij een super leuk sieradenwinkeltje; wat ik naast mijn stage nog doe, studie, twee cursussen die ik op dit moment volg en al mijn lieve, leuke vriendinnetjes die ik graag zie. Voeg daar nog de sinterklaas en kerst drukte aan toe en er blijft heel weinig tijd over voor het schrijven van blogjes, één van mijn favoriete bezigheden.
Daj5373_large
Een voordeel van deze drukke tijd is, dat ik bijna geen kans heb om mijn geld uit te geven. Weinig vrije dagen om door te stad te slenteren, te shoppen en alles wat ik leuk vind te kopen. Daarnaast heb ik ook minder tijd voor dure lunches, koffies en diners buiten de deur. Maar dit is slechts één van de weinige voordelen. Niet dat ik het niet leuk heb, want op het moment geniet ik ondanks de drukte erg van de gezelligheid. En vooral ook voor alle inspirerende mensen om mij heen en alles waar maar inspiratie uit te halen valt. Na gezellige dates met vriendinnetjes fiets ik vaak nog even een blokje om, te vol van energie, te vrolijk en gelukkig om al te gaan slapen. Goed teken toch?
Christmas_gingerbread_cookies_large
Door de drukte heb ik niet eens de tijd gehad om een stukje over de herfst te schrijven, terwijl ik toch al enige tijd van de herfst geniet. Alleen al alle stukjes die op andere blogs zijn te lezen over de herfst, genieten! En nu is het al bijna weer winter. Ik houd zo van Nederland en zijn seizoenen, stuk voor stuk vind ik ze alle vier geweldig. En aan elke einde van het seizoen kijk ik weer uit naar het komende seizoen.

Afgelopen herfst dronk ik schandalig veel warme chocolademelk met slagroom en veel speciaal koffietjes. Ik heb een voorraad geurkaarsjes aangelegd, waar inmiddels de helft alweer van op is, het ruikt zo lekker en staat zo gezellig. De wollen sjaals, wanten en winterjas heb ik ook weer uit de kast gehaald. Ik ben helemaal klaar voor de winter. Ik kijk uit naar kerst, kerstbomen, sneeuw ( heel veel graag!), oliebollen, het hele huis dat naar verse baksels ruikt ( appeltaart, hmm), alle warme, romantische films op tv, ik heb ook steevast zin om Harry Potter te kijken rond deze tijd van het jaar, lazy zondagen met een boek en een kop thee in bed, lichtjes in huis en op straat, sterretjes , avondjes op de bank met een stapel tijdschriften en een maskertje.
Uggs_white_home_large
Heerlijk, nog eventjes en dan is het winter. Het excuus voor lekker eten, dat wintervachtje is zo gek nog niet. En een nog beter excuus om goed en lief voor jezelf te zijn, om extra goed voor jezelf te zorgen, want rond deze tijd van het jaar heb je het nodig. Door de kou liggen de griepjes voor het oprapen en koude vingers, voeten en wangetjes verdienen het om verwend te worden.