Pagina's

vrijdag 28 december 2012

Take care

foto´s:weheartit.com

Meer dan een maand geleden kocht ik een dag en nacht- crème bij de Body shop. De vitamine E lijn, het ruikt heerlijk en mijn huid voelt heerlijk zacht aan. Het dient als getuige voor mijn zelfzorg. Soms zitten er simpelweg te weinig uren in een dag, om voldoende te slapen, genoeg rust te pakken, leuke dingen te doen, de dingen te doen die moeten gebeuren en ondertussen ook nog gezond te eten. Soms kom ik na een lange dag thuis en wil ik niets liever dan direct in mijn bed kruipen.


Mijn crèmepjes van de Body shop dienen als getuigen, om beter voor mijzelf te zorgen. Dan haal ik snel mijn make- up eraf en smeer ik rijkelijk mijn nachtcrème op mijn gezicht. Poets ik mijn tanden en drink ik nog een glas water. Dan pas is mijn dag geslaagd, ben ik goed voor mezelf geweest. Wanneer ik me er niet kan toe zetten om dit ritueel voor het slapen gaan uit te voeren, is dat een teken dat ik te veel heb gedaan die dag. Dan doe ik het de volgende dag rustiger aan, neem ik meer pauzes, ga ik eerder naar bed.

Het klinkt misschien degelijk, maar het werkt voor mij. Net zoals het werkt dat ik sinds een paar weken boodschappenlijstjes maak, ik plan zelfs wanneer ik wat zal gaan eten. Je kan het saai noemen, voorspelbaar, maar ik at in geen tijden zo gezond. Daarnaast kook ik weer volgens recepten, uit kookboeken, beleef ik meer plezier aan eten. In de appie sta ik niet meer minuten lang te twijfelen over wat ik nou eens zal eten. Vrienden kunnen altijd aanschuiven voor een maaltijd, er is altijd voldoende.
 

Blijkbaar zijn dit de resultaten van een half jaar stage lopen in combinatie met werken en studie. Time management op mijn eigen manier; niet meer te laat komen, gezond eten en ondertussen goed voor jezelf zijn.