Pagina's

zaterdag 5 januari 2013

2012 hand in hand met 2013


We leven alweer bijna een week in het nieuwe jaar. De week waarin goede voornemens worden gemaakt, er heel wat nieuwjaar zoenen op wangen belanden en studerend Nederland uitslaapt tijdens het laatste weekje van de kerstvakantie.
Naar het jaar 2012 durf ik met een gerust hart terug te blikken, omdat dit jaar me de afgelopen maanden zoveel moois bracht en mij volledig op nummer 1 zette. Het was het jaar dat ik begon met mijn jaarstage, waardoor ik 40+ uren werk/stage loop in de week. Ik veel fijne boeken las, de piano bespeelde, brieven van mijn sponsorkindje ontving, in mijn eentje een reis maakte naar Roemenië om daar vrijwilligerswerk te gaan doen, Lissabon; Sevilla; Albufeira; Taizé een bezoekje bracht, vriendinnetje Y. en Sal leerde kennen, ik vaker uitgebreid kookte, ik zag een hoop mooie films, ging regelmatig met vriendinnen uit eten, heel leuk en fijn werk vond bij een sieradenwinkeltje, na 1,3 jaar weer alleen was, veel (thema) feestjes vierde en na de zomer voor mijzelf koos. Ik leerde hoe hulp uit onverwachtse hoek kan komen en hoe graag de mensen om mij heen mij gelukkig zien. Dat je vaak krijgt wat je zelf denkt te verdienen, je krijgt de liefde die je denkt te verdienen.
Taizé

En met het naderen van het nieuw jaar werd alles alleen maar mooier, 2013 wordt mooier. Rond kerst overviel mij een gevoel van dankbaarheid. Ik ben zo ontzettend dankbaar voor de lieve, mooie, zorgzame en te leuke mensen om mij heen , die mijn geluk voor ogen hebben. Ik leerde dat voor jezelf kiezen, volmondig voor jezelf gaan inhoudt. Dat ergens passie voor hebben niet op iemand of op een voorwerp gebaseerd hoeft te zijn, maar dat je eigen leven ook je passie wil zijn.
Reis Roemenie
 
De tijd vliegt wanneer je geniet, afgelopen maanden waren voor mij genieten, ook al waren ze enorm druk. En voordat ik het besefte was het 2013 en staat de winter voor de deur. Oud & nieuw vierde ik met een groep lieve en gezellig meiden. We dineerden laat, dronken wijntjes, aten oliebollen, proosten met k3 kinderchampagne en luisterden 90’s liedjes. Later warmden we ons buiten op bij een vreugdevuur en sloten we de nacht af in een kroegje.
De volgende dag at ik nog een paar vergeten oliebollen bij mijn ouders en nam ik een bad. Aan het einde van de avond concludeerde ik dat ik dit jaar geen voornemens had gemaakt. Terwijl ik houd van voornemens, als in plannen, wensen, dromen, verlangens, ideeën. Mijn notitieboekjes staan er normaliter vol mee. Gisteren heb ik er in de vlugheid nog een paar bedacht, omdat de laatste tijd alles vlug en snel gaat. Komend jaar zal ik eens per maand een weekend thuis-thuis doorbrengen, om uit te rusten, om te genieten van een warm bad, boeken te lezen en te koken, te eten, bij te tanken.
 
De andere weekenden zijn er dan om te genieten van en in Groningen, van de markt, koffietjes buiten de deur, nieuwe aankoopjes shoppen, blogs schrijven, piano te spelen, vriendinnen te zien en om uit te slapen. De avonden doordeweeks hoop ik ook met dergelijke activiteiten te vullen, al zouden wat vaker rustige avondjes, in mijn eentje ook welkom zijn. Mijzelf kennende zal dit er niet echt snel van komen. En de studie, voordat ik het vergeet mijn studie, in Januari hoop ik een mooie minor uit te zoeken voor volgend jaar.
Mooie reisjes, misschien verliefd worden, meer geld sparen en 22 jaar worden staan ook op het lijstje voor 2013.
Nog 360 dagen om dit alles waar te maken, uit te denken, uit te leven en vooral uit te vergroten.