Pagina's

maandag 10 december 2012

Mau´s afscheid

Tumblr_m5ketu9hm81ryybyoo1_500_large
bron: weheartit.com

Vorige week  vertrok Mau richting Australië, om 6 maanden surrogaat mama te spelen als au-pair in Canberra, jawel de hoofdstad van Aussie. En daarna reist ze nog 2 maanden lang door Australië. Wanneer Mau weg is, dan mis ik haar. Ze woonde één straat achter mij, wat hartstikke handig is voor snelle kopjes thee. Mau is altijd één en al vrolijkheid, inclusief haar gezellige kamertje en de spulletjes die ze meebrengt. Ze is van de lieve attenties in combinatie met Tony Chocolony, fervent theater, muziek, dans liefhebster en dat deel ik met haar. Onze avondjes staan vaak in het teken van samen koken, samen wijntjes drinken, af en toe een cocktail, mooie filmpjes, veel geklets, gegiechel en geschater en fijne muziekjes.

 
 Een paar weken geleden hielden we een afscheidsdiner met z’n tweetjes en vorige week dronken we een laatste kopje thee op zaterdag. Op die momenten merk ik hoezeer ik respect heb voor haar, voor het najagen van haar dromen. Waar iedereen werkt, studeert of op een andere manier zijn/haar bestaan hier in Nederland opbouwt, pakt zij gewoon haar backpack en vliegt naar Australië. Reizen, iets van de wereld zien is haar prioriteit één, haar grootste nieuwsgierigheid, het allerliefste wat zij doet. En in plaats van voor veilig te kiezen, studie, kamertje en werk in Groningen, kiest zij voor het avontuur. Ondanks het gemist en de gezellige uurtjes die ik moet missen, kan ik niet wachten haar avonturen te volgen via waarbenjij.nu, onze skype- gesprekken en de mails die over en weer zullen worden verstuurd.