Pagina's

zondag 9 december 2012

Alles is familie


bron:weheartit.com

Twee weken geleden alweer danste ik eerst tot het midden van de nacht op een fantastisch themafeestje. Party rock, de kleding uit de clips van LMFAO, alleen al de voorbereidingen hiervoor waren geniaal. Ik ben dan ook gek op themafeestjes! De volgende dag, een paar uurtjes later werd ik verwacht op de familiebrunch bij mijn ouders thuis. Wanneer ik lichtelijk brak ben kan ik me niks beters voorstellen dan brunchen, een filmpje kijken en een warm bad nemen. Die wensen gingen allemaal in vervulling.

We begonnen met een heerlijke brunch; Deense koffiebroodjes, chocolade croissants,  petit fours ; all time favourites en meer. Met een kleine pauze van een half uurtje om uit te buiken, vertrokken we richting de film. Wat is ‘alles is familie’ een heerlijke film! Rond deze tijd, met sinterklaas en kerst in het vooruitzicht kan ik echt genieten van films zoals ‘Alles is liefde’& ‘Love actually’ . Fantastisch al die personages om vanzelf sprekend van te houden ( Hugh Grant!) en dat al die personages uiteindelijk samen komen en wat voor een verassend, zoetsappig, mooi einde zorgt.

‘Alles is familie’ vond ik van te voren al geslaagd omdat Carice van Houten erin speelt, wat speelt ze toch altijd goed. Ook in deze film doet ze het weer fantastisch. Het verhaal is verassend, mooi, van deze tijd, soms treurig, vaak grappig, heel grappig. En de film zit vol ‘ yess, klap in je handen- momentjes’. Zo van ; yes, ja, oui, kus haar maar, of yes, ja, oui die zin wil ze inderdaad horen, of yes, ja, oui hij verdiende die klap.

Wat een film, wat een cast en wat een mooie muziek. De film eindigt met een liedje van Racoon; oceaan, zo mooi. Dit is een film die het altijd goed doet, die je kan kijken met je familie, vriendlief, vriendinnen en bij voorbaat in de herfst/winter met fijne dekentjes, kaarsjes aan en de afstandsbediening binnen handbereik om terug te spelen bij hilarische stukjes of je favoriete kus/romantische scene.