Pagina's

donderdag 12 juli 2012

Lovely UK


In dit schattige huisje woonde ik 4 maanden lang

Drie jaar geleden vertrok ik voor 4 maanden naar Lincoln een stadje in het midden van Engeland. Een stadje met winkels als Topshop, Oasis, Primark, New Look, River Island en schattige theehuisjes. In Lincoln vind je veel studenten en weinig toeristen, de ideale plek dus om het Engelse leven te verkennen.  Gedurende deze vier maanden verbleef ik in Bed and Breakfast; Good Lane. Een schattig, typische Engels huisje met iedere ochtend full English breakfast. Onze badkamer was voorzien van een ligbad op pootjes, oh gelukkiger kan je me niet krijgen!
de badkamer; los van het douchegordijn was het echt een prachtige ruimte.

Overdag gaf ik dansles, pianoles en zangles op een basisschool aan schattige kindjes in uniform. In het weekend gingen we naar de Pub, genoten we van een high tea, wat daar de normaalste zaak van de wereld is, maakten we (shop)tripjes naar York, Londen, Edinburgh, Nottingham, Manchester en op zondag aten we Roasted lunch.
koffie met mini stroopwafeltjes


Het regende maar een enkele keer en wat zijn lentes in Engeland fijn. Ik hou van de romantiek van Engeland, de kostuumdrama’s, het accent, de hoffelijkheid van mannen. Dat alles er daar zo verfijnd en romantisch uitziet. Fish en chips op vrijdag en zo nu en dan aten we Shepperds Pie. Uitzicht vanuit mijn raam op de ‘cathedrale’ en het ‘castle’. Antonement lezen in het park en in het weekend erop uit met de mini- cooper.  Iedere week weer kaartjes, brieven en pakjes met stroopwafels op de deurmat.


Missing those days.