Pagina's

dinsdag 12 juni 2012

Hemmingway



Hemmingway is een gezellig restaurantje in Cubaanse sfeer in het centrum van Groningen. Ooit at ik hier met mijn oud-collega’s en genoten we van verschillende tapas. Aangezien ik nog een groupon-bon had liggen van Hemmingway besloten vriendin S. en ik er vanavond te gaan eten.


Vriendin S. bracht de helft van haar leven door in Griekenland en twee jaar geleden zocht ik haar daar op. We kennen elkaar toen slechts 2 maanden, maar omdat ik toch op rondreis was besloot ik S. op te zoeken. Vanuit Athene zou ik naar Parga reizen, halverwege de reis kwam ik er achter dat ik honderden kilometers per bus zou moeten afleggen, doordat het treinverkeer midden in Griekenland ergens stopt.

Het was de reis helemaal waard want in Parga stuitte ik op dit paradijselijke leventje, genieten, genieten, genieten!

S. haar Griekse vader bracht haar een liefde voor echt & lekker eten bij en daardoor kan S. heerlijk koken. Samen koken we eigenlijk veels te weinig, want ik zou nog veel meer van haar kookkunsten willen proeven.

Rond half 6 zaten we aan ons tafeltje en ernstig te twijfelen over de wijn die we zouden kiezen. Het werd ons al snel makkelijk gemaakt, er waren slechts 3 soorten wijn beschikbaar die per glas werden geschonken, dus kozen we een fles uit. Aangezien ik vis had besteld, gingen we voor een witte, Chileense Sauvignon Blanc.


 We genoten van een heerlijk samengesteld 4-gangen menu. Ik vind het altijd weer een feestje als je een prachtig opgediend bord krijgt voorgeschoteld. Tussen het 3e en 4e gerecht werd ik gebeld door een onbekend nummer. Gebeld worden door een onbekend nummer kan verschillende dingen betekenen:
1  De vliezen van je zus zijn gebroken tijdens een shopping spree en ze belt met de mobiele  telefoon van de toiletjuffrouw bij de hema.
2   Een telefoonmaatschappij heeft een fantastische aanbieding speciaal voor jou.
3    Verkeerd verbonden.
4    Slecht nieuws.
Omdat optie 1 voor mij al afvalt omdat mijn zus niet zwanger is en ik optie 2 en 3 negeer onder een etentje en ik geen zin had in optie 4, drukte ik dit telefoontje weg. Een minuut later kreeg ik een berichtje van mijn voicemail; u heeft 1 nieuw bericht. Een voicemail met slecht nieuws kan je het beste negeren tot het einde van je etentje, maar aangezien wij wachtten op onze volgende gang, besloot ik het bericht te beluisteren. Een berichtje van mijn studieloopbaan begeleidster over ons gesprek van morgen; ik had niet mijn stageverslagen opgestuurd wat ik wel had moeten doen. Mis communicatie! Aan het einde van mijn stagedag had ik netjes om 17.00u mijn stagewerkplan op het bureau van mijn praktijkbegeleidster gelegd en was ik met een voldaan gevoel richting Hemmingway vertrokken. Wanneer ik het niet vanavond nog opstuurde, kon ons gesprek weer niet doorgaan. ( vorige week was er namelijk ook al een puntje van miscommunicatie) Na de rekening te hebben betaald, gingen S. en ik snel naar mijn huis om mijn verslagen toch nog op te sturen. Bij het openen van mijn verslag zag ik dat ik per ongeluk de verkeerde versie had opgeslagen en dat de uitgewerkte versie op mijn stage- laptop stond, die uiteraard nog op stage lag.

Als ik ergens een hekel aan heb is het stress, de dingen niet op orde hebben en gesprekken die niet doorgaan, wanneer je het nodig hebt. Na een telefoontje met mijn studieloop begeleidster en praktijk begeleidster ( misschien is het toch wel handig als ik een keer opneem wanneer die telefoonmaatschappij belt) komt het morgen waarschijnlijk toch nog allemaal goed, yesssss!!

 Leuk en vrolijk interieur!
 tortillachips met verschillende dips
 tapas!
 Kabeljauw met witte wijn saus en lente ui.
 Jammie!
Bananen cheesecake en cheesecake ijs :)