Pagina's

zondag 17 februari 2013

lunch box inspiratie

foto´s:weheartit.com

Mijn dagen zijn gevuld met colleges op school, stage lopen en werken in het leukste sieradenwinkeltje van Groningen. Hierdoor lunch ik vrijwel altijd buitenshuis, op zondag vind ik het heerlijk om een lekkere lunch thuis te maken. Vaak worden het dan Italiaanse getinte broodjes, pancakes of een lekker soepje.

De goedkoopste optie is om de andere dagen een lunchpakketje mee te nemen naar stage, studie of werk. Vaak heb ik na dat de wekker is gegaan nog maar weinig tijd, daarnaast ben ik ook nogal verwend qua lunch. Ik verkies liever een soepje of rijkelijk belegd broodje boven de saaie bruine boterham, salades doen het overigens ook goed bij mij. Nadeel het soepje, rijkelijk belegd broodje en salade zijn nogal prijzig want deze koop ik bijna altijd buiten de deur.

Een paar weken geleden typte ik op google de woorden :’ lunch box en inspiratie’ in en kwam ik uit bij bento lunch boxjes en meer inspirerende lunch boxjes. De bento lunch boxjes komen uit Azië, vrouwen staan daar soms wel uren in de keuken om een lunch box perfect klaar te maken.
bento lunch box

Bento lunch boxjes maken kost me iets te veel tijd, maar veel inspiratie levert het wel op. Inmiddels heb ik een lijstje gemaakt van gezonde lunchopties die je makkelijk inpakt en meeneemt.

-          Wraps met kipfilet ( of zalm), sla en roomkaas

-          Tomaatjes, wortels, komkommer, plakjes courgette, fruit

-          Rijstwafels met of zonder smaakje

-          Rijstsalade met tomaat, avocado, komkommer, zonnebloempitten  en evt. mozzarella( maken van leftovers van de vorige avond)

-          Ongezouten amandelen (evt. met gedroogd fruit, dikke aanrader, tegen 16.00 uur heb ik vaak een dipje en dit stilt alle lekkere trek)