Pagina's

vrijdag 27 juli 2012

Eten wat de pot schaft met Rosie


Rosie gaat al weer bijna terug naar LA dus vierden we een Hollandse avond met ‘eten wat de pot schaft’. Aan het water gelegen en vlak bij het centrum is restaurant ‘de Sleutel’ gevestigd. Hier kan je eten wat de pot schaft in een oude sociëteit. Ik vind het er binnen prachtig uitzien, heerlijk ouderwets en overal Hollandse details. Voor een tientje krijg je hier een hoofdgerecht voorgeschoteld, met salade en een karaf water. Je kan hier niet een hoofdgerecht kiezen van de kaart, nee; er is slechts 1 gerecht. Ik ben geen moeilijke eten, maar was wel heel blij dat we moussaka kregen, een Grieks gerecht wat ik heel erg lekker vind. Het was echt heerlijk en stond snel op tafel.

Met een wijntje in de hand voerden we gesprekken over LA en Nederland, over de toekomst. Over afscheid nemen en waarde hechten aan bepaalde dingen. Over wat LA te bieden heeft en niet te onderschatten; wat Nederland te bieden heeft. Op de fiets richting Pure frozen voor een toetje, hadden we het over hoe misleidend beautyproducten soms kunnen zijn. Rosie vertelde geen reinigingsmelk meer te gebruiken om haar make- up er af te halen, maar gewoon melk, als in melk van een koe te gebruiken. Een super goede tip wanneer je reinigingsmelk op is, maar ook gewoon voor dagelijks gebruik. Wat een heerlijke avond als afsluiter voordat we allebei onze eigen wegen weer vervolgen.

En wanneer ik een keer geen zin heb om te koken weet ik waar ik kan aanschuiven en eten wat de pot schaft.