Pagina's

zondag 24 februari 2013

Le diner en blanc


Het duurt nog even, bijna twee maanden en dan word ik 22 jaar. Om wat inspiratie op te doen voor een eventueel feestje heb ik afgelopen dagen heel pinterest en weheartit.com afgezocht. Van picknicks, naar etentjes en van lekker eten naar lieflijke tafeldecoratie. Aangezien mijn studentenkamer niet heel groot is, ga ik het of vieren bij Benz en wordt het een avondje muntthee, baklava en waterpijp en dat in kleurrijke bedoeïenentent.  Het zou ook een picknick kunnen worden bij mooi weer, maar de beste optie is misschien wel een diner geven bij mijn ouders thuis in de prachtige leef- keuken ( nadeel is alleen 40 minuten reistijd met de bus).

Zo kwam ik uiteindelijk op het concept; Le diner en blanc, overgewaaid vanuit Parijs. Daar strijken soms wel duizenden mensen neer op een grote plek, in een parkje of een groot plein met allemaal zelf gebracht eten, een soort van diner- picknick. De dresscode is wit en de tafels zijn meestal prachtig gedekt. Er wordt champagne gedronken en eten gedeeld, het idee is dat iedereen een introducee meeneemt, maar groepen zijn dan weer verboden.

Uren kan ik kijken naar de foto’s van deze gezellige diner- picknicks die overal in de wereld worden gehouden.  Ik kan niet wachten totdat het zomer wordt en we weer kunnen picknicken in het noorderplantsoen.
Hoe vieren jullie je verjaardag?


 
foto's : pinterest.com