Pagina's

zondag 20 januari 2013

Het perfecte lange weekend


foto´s:weheartit
 
Vrijdag begon mijn perfecte lange weekend. Ik sliep wat langer en ging voor het eerst in mijn eentje naar de bios. Daar keek ik Anna Karenina, ik genoot van Keira Knightley's spel, het Russische decor op de achtergrond en de pracht en praal in tijden van Tsaren en graven. Een film die je op een groot doek moet hebben gezien. In de zaal zaten op twee oude besjes na nog drie vrouwen alleen, wat mijn twijfel wegnam over het alleen bezoeken van de bioscoop. De middag sloot ik af met geblader door tijdschriften in de bibliotheek. Bij toeval speelde er op de achtergrond live kamermuziek in jazzy sfeer. Met genoeg inspiratie uit de nieuwe delicious toverde ik even later een diner op tafel voor mij en mijn zus.
 
Zaterdag at ik chocoladetaart en nam ik de bus met toeristische route naar thuis-thuis. Ik begon in een nieuwe roman, nam een warm bad en keek s'avonds thuis-thuis ' all you need is love'. De laatste dag van het weekend begon ik met jus d'orange en croissants. Even later schaatste ik wat rondjes op natuurijs met mijn broertje, we begaven ons letterlijk op dun ijs. Gewikkeld in vele lagen kleding, probeerde ik diepe sporen en scheuren te ontwijken. En daarna een glas rood wijn om weer warm te worden. De avond sloten we af in mijn lievelings- indiaas restaurant bij mij om de hoek, waar we pittig eten blusten met mango- lassi's.
 
Het was het perfecte lange weekend, met lange, goede gesprekken. Genieten van de kleine dingen is van lange duur. Mooie herinneringen zijn van nog langere duur. Je begeven op dun ijs is nieuwe dingen alleen aan gaan, dan weer diepe sporen van de ander ontwijken. Het is rechts en links inhalen en ondertussen niet bang zijn te vallen.